Manyjak ARO Praha

OffRoad Maraton 5th Championship 2004 - Red Bull 24 hours - Dobřany.


    Nejdelší závod serálu maratonů - 24 hodin - v Dobřanech u Plzně provázely od samého začátku problémy. Trať, v podobě na kterou byli návštěvníci z minulosti zvyklí, změnila stavba blízké dálnice na kterou je odvážen vytěžený štěrk a naopak zpět navážena zemina ze skrývky. I přes včasné projednání a zaměření tratě jsme byli nuceni v průběhu čtvrtka na poslední chvíli trať několikrát přestavět (nejpreve byl z důvodu předváděcích jízd Toyota odebrán z plánované tratě kopec po levé straně, poté zakázán přejezd nové uválcované vozovky u depa a nakonec se ochránci přírody snažili zamezit výjezdu na vrch a cestě k rybníčku). Zpoždění způsobená vleklými jednáními byla navíc umocněna neustálými přejezdy nákladních vozidel a tak byl závod moto a quad zpožděn o více než jednu hodinu.

   Bylo odstartováno a jako mávnutím kouzelného proutku se slunečné a horké počasí změnilo v déšť a chladno. I když pršelo poměrně hustě, voda se nestačila vsakovat a tak se za promočenými jezdci místy pořád prášilo, jemné bahno na zpevněných cestách se změnilo v kluzký maz srovnatelný snad jenom se zimní námrazou. I přesto nedošlo k žádnému zranění a po předčasném ukončení závodu začalo velké sušení.

   

   Závod aut byl stejně tak jako moto a quad zahájen zaváděcím kolem (tréninky nebyly v obou případech povoleny) podle plánu ve 12 hodin a hned na jeho počátku se projevila záludnost obou brodů v těsné blízkosti depa. Zatímco prvý brod znamenal pro většinu závodníků prudký sjezd do vody s obratem o devadesát stupňů vlevo (pouze ti otrlejší přejeli za dosti děsivých zvuků brod přímo) druhý brod se stal zejména pro svou hloubku pastí pro menší vozy. Proto byl po vyproštění pátého vozu uzavřen a pořadatelé otevřeli objížďku po levé straně brodu. Proměnlivé počasí pozvolna přecházelo v zataženo a ochlazování, které bylo v časných nedělních hodinách doprovázeno sněhovými přeháňkami.

   

   Po celou dobu závodu na trati dlouhé přes 8 kilometrů soupeřili na vedoucích místech týmy Autopoint OffRoad Team a Šajgal Team těsně následováni OffROAD Teamem Dřevohostice. Zatímco borci Šajgal Teamu jeli rychleji a agresivněji, borci z Autopoint OffRoad Teamu, dobře si vědomi že se jedná o závod vytrvalostní, jeli "hlavou", což se jim vyplatilo a dojeli na prvém místě s počtem 83 kol.

    Šajgal Team dojel jako druhý s počtem 78 kol a na třetím místě se umístil OffROAD Team Dřevohostice sice také s počtem 78-mi kol (79 kol a jedna penalizace), ale s více než 6-ti minutovou ztrátou. Čtvrté místo obsadil G-team se 77-mi ujetými koly.

   

    Pořadatelská vozidla byla v neustálé permanenci, ale ve srovnání se závodem v Benešově, kde bylo vyprošťování nepřetržitou činností, byla jejich hlavní náplní zejména údržba tratě a její úpravy. Testování nového "velitelského vozidla" - SPYder 6x6 firmy Havel Buggy - proběhlo velmi úspěšně a myslím, že Honza Šrajer se s ním sžil natolik, že ho asi na dalších závodech v ničem jiném neuvidíme :o).

Charlie

   

   


© 2004 AUTA DO TERENU, webdesign: Charlie