Manyjak ARO Praha

Aktuality z průběhu závodu


30. ledna 2007

Tak to vypadá, že vše zatím funguje. Dnes jsme úspěšně přkročili hranice z Mali do Mauretanie. Za mírnou úplatu to šlo celkem hladce. Zítra pokračujem napříč Mauretánií.


29. ledna 2007

Z vyhlášení jsme se vyspali do dalšího parného dne . Vyměnili jsme žárovku, vzduchový filtr, a po zběžné kontrole a snídani jsme vyrazili z Bamaka - směr domov. Teď ještě čekáme na slovenskou posádku, která si musela nechat svařovat podvozek na Fronteře. Až dorazí, tak se společně vydáme vstříc dobrodružné cestě do Evropy. Tak snad za pár dní. Honza


28. ledna 2007 21:57:53

Tak a je po všem, tedy po závodě. Te'd nás ještě čeká cesta domů. Ráno trošku poladíme auta a vydáme se směr Praha. Na první seznámení s Afrikou to dopadlo slušně, obsadili jsme: Ropák třetí a Manyjak čtvrté místo v celkovém pořadí. Děkujeme všem, co nám fandili.


28. ledna 2007 12:32:07

Pozor, pozor! Právě jsme dosáhli cíle jsme v Bamaku! Jsme zdraví a unavený, Aro taky, ale funguje. Ted už jen, jaký nám k tomu pořadatel vygeneruje výsledky.


27. ledna 2007

Tak já nevim, buď je zvláštní pořadatel nebo se tu někomu nadržuje! Včerejší etapu jsme bezkonukernčně vyhráli a v časovém limitu dojela s velkým předstihem jen tři auta Manyjak pak Ropák a Frontera. Ale kvůli nehodě pořadatelského auta se pořadatel rozhodl etapu anulovat?! Dnes je situace obdobná, včera jsme sehnali kladku z Land Cruiseru a po mírných úpravách ji namontovali do Ara. A hurá, po dvou dnech zase dobíjí a dokonce nastartovalo i přesto, že ujelo několik set kilometů bez dobíjení. Ráno jsme vyrazili z města úplně jiným směrem než ostatní s úmyslem zvítězit a podařilo se! Celý den jsme se pohybovali našpici a do cíle jsme dorazili sevšemi splněnými úkoly - a to jako první, pár minut po nás Ropák. Dorazlil jsme půl hodiny před limitem a nikdo jiný to nestihl! Bude nám to však něco platné?! Pokud si zase pořadatel něco neupraví podle svých potřeb, máme šanci umístit se okolo pátého místa celkově. No ale nepředbíhejme, poslední etapa je až zítra a po ní se teprve dozvíme celkové a vlastně první ofociální výsledky během celého závodu vůbec. Jinak až na strašný vedro a únavu jsme všichni v pořádku a těšíme se do Bamaka a pak hurá domů.


26. ledna 2007

Tak dneska nám to celkem vyšlo, snad jsme nic nezničili a splnili jsme všechny úkoly.Dojeli v časovém limitu a dokonce první. Celý den je až nepříjemné horko.
Jak jsme vás již informovali dostáváme každý den úkol a ten se převážně skládá z hledání písmen nebo čísel nastříkaných na stromech, skalách nebo budovách. Někdy je místo popsané, jindy jsou zadané souřadnice. Zítra nás čeká nejtěžší etapa a v neděli doufáme - cíl.


25. ledna 2007

Nakonec se nám podařilo odstartovat do dnešní etapy asi jen s hodinovým zpožděním. V rámci snahy neztratit kontakt se špičkou, jsme se pokusili ostatním nadjet, ale přehlédli jsme takovou jamku a málem jsme ARO zlomili - takže další šrámy. Ale auto stále ještě drží! Do cíle jsme dorazili jako většina s menším zpožděním a splněným úkolem. Tak jsme snad nakonec tak moc neztratili, jdeme křísit auto a možná chvíli odpočívat.


24. ledna 2007

Dnešní etapa byla dost drsná - hodně prachu a hlavně strašná roleta, Když jsme jeli pomalu, tak nám cvakaly zuby a při "kilču" jsme sice nic necítili, ale neměli jsme jistotu, že auto přežije. No a nakonec stejně nepřežilo a samozřejmě umřela součástka, kterou nemáme. Zadřela se nám vodící kladka řemenu, který žene chlazení a alternátor. Ropák nás dotáhl třicet kilometrů do cíle a začala téměř celonoční anabáze s opravou. Po několika hodinách rozebírání a shánění, které bylo úplně k ničemu a ještě nás stálo 80 dolarů a po nabídce místní kladky za 1000 EUR jsme dospěl k jedinému řešení - odstavil jsem "altik" a zapůjčený krátký řemen jsem natáhl bez napínání od vodní pumpy přímo jen k řemenici na kliku. A hurá funguje to!!!!


23. ledna 2007

Dnešní etapa byla dlouhá jen stoosmdesát kilometrů a celá vedla po pláži v mořském příboji. Kvůli sílícímu přílivu jsme museli odstartovat již v pět hodin ráno a jet po tmě ve vodní tříšti šedesátikilometrovou rychlostí. Byl to docela zážitek. Po rozednění jsme dosahovali rychlosti i kolem sta kilometrů.Tato etapa se povedla všem stejně, a tak pořadí zůstává z minulé etapy nezměněné.. Je tu s námi reportér ze slovenské televize JOJ a údajně by měly být nějaké průběžné informace na www.joj.sk v sekci zpravodajství. P.S. všichni a všechno funguje, těšíme se na další etapu.
Neoficiální výsledky k dnešnímu dni jsou Patrol Ropák - druhé místo, Aro Manyjak - čtvrté místo.


22. ledna 2007

Dnes to bylo poprvé opravdu velké závodění a to dokonce v místním národním parku.Do terenu k placenemu vstupu do parku jsme dorazili mezi prvními. Při plnění úkolů během dne, jízdou v dunách a pár zapadnutích jsme při čtyřiceti stupních propadali i s ostatními soupeři trudomyslnosti.Závěrečný sprint na pobřeží Antlantiku nám však všechno vynahradil. A co víc, k našemu velkému údivu jsme zjistili, že jsme dojeli na druhém a třetím místě.


21. ledna 2007

Tak vám poprvé posílám zprávy přes satelit, jelikož o roamingu si můžeme tady v Mauretanii nechat zdát. Dnes jsme ujeli jen třistapadesát kilometrů z Maroka, protože přechod přes hranice byl tvrdý a několika fázový boj s úředníky. Tím byla etapa poněkud nudná a výsledky nijak neovlivnila. Technika i posádky stále v pohodě.


20. ledna 2007

Dnes byla etapa dlouhá slabých šetset kilometrů a jen po silnici bez žádných úkolů. Dojeli jsme téměř na jih západní Sahary už ve tři hodiny jako první a to byl časový limit stanoven do pěti hodin. Už začíná být velké teplo, přes třicet stupňů Celsia a fouká poměrně silný vítr. Až na nové nelibé zvuky se auta jeví stále v kondici, sice kratší, ale náročnějsí etapy začínají už zítra.


19. ledna 2007

Tak dneska nám to vyšlo. Sice už bylo celkem horko (26 stupňů), foukal silný vítr a zvedal se písek, ale podařilo se nám bez problémů dojet a včas splnit všechny úkoly. Dokonce jsme dojeli do kempu ještě za světla mezi prvními. Uvařili jsme večeři a teďsedíme u táboráku a odpočíváme. Zítra nás čeká asi první etapa po Sahaře. Všichni jsme zatím v pořádku ( ti, co se vezou i ty, co jedou)


18. ledna 2007

Tak v další etapě, tedy ve čtvrtek jsme sice asi nezajeli nic moc výsledek, ale na rozdíl od ostaních jsme dovezli auta do cíle celá. A to i přes to, že jsme na plán ujeli po poušti 250km, když ostatní jeli radši po silnici. Dorazili jsme do cíle s pár slněnými úkoly po limitu, ale pořadatelé nedorazili ani do dvou hodin po nás. Dál na ně nikdo nečeká a jdeme si lehnout.


17. ledna 2007

Úterý - den 4.etapy, den plný čekání, čekání a ještě delšího čekání. Nejprve jsem čekali na večerní přesun moderním katamaranem , který jel bohužel až ve 21:30 hod. Po přistání v Africe jsme čekali na odbavení celnicí.
Do další etapy vstupujeme beze spánku. Cílem je tentokrát beduínský kemp v poušti, kam jsme dorazili 3 hodiny před limitem s většinou splněných úkolů.
Všechny pozdravujeme a děkujeme všem, kdo nám drží palce.


16. ledna 2007

Dnes jsme se rozloučili s Evropou a trajektem jsem se přemístili do Afriky, kde na nás čekají nové úkoly.Konec 4. etapy nás čeká až zítra večer, kdy se dozvíme první průběžné výsledky.


15. ledna 2007

Dnešní etapa byla dle očekávání velmi dlouhá a 1300 km po dálnici nám dalo pěkně zabrat. O půlnoci jsme ještě ujeli 200 km blíž k trajektu. Ve zkratce: pondělní den byl velmi náročný, úkoly byly těžké a čas na splnění krátký.


14. ledna 2007

2. den závodu projiždíme a plníme úkoly např.v Monaku a v Nice.Dnes je trochu lepší počasí, neprší a teplota se pohybuje kolem 12 stupňů Celsia. Úkoly jsme splnili před téměř hodinu před časovým limitem. Dnes spíme u Marseille a zítra - zítra nás čeká 3.etapa dlouhá 1200 km, která je také úplně nejdelší a poslední ryze evropskou etapou.


13 . ledna 2007 II

Překvapivě jsme nezamhouřili ani oko, nervozita stoupá.
Nekonečné minuty před startem - ještě jsme stihli udělat rozhovor se štábem slovenské televizní stanice JOJ a start s prvním úkolem je tady.
V 1.etapě závodu jsme hledali sochu a body určené souřadnicemi. První úkol byl těžký zejména pro cizince (většinu závodníků tvoří překvapivě Maďaři) a tak jsme měli s orientací v maďarském terénu drobné problémy. Vzniklou ztrátu jsme museli dohánět svižnou jízdou přes Rakousko, ale do Benátek jsme dorazili včas a v cíli nám do vypršení 12hodinového limitu zbývalo ještě půl hodiny (a to jsme nebyli zdaleka poslední).


13. ledna 2007 I

Právě jsme dorazili na okraj Budapešti. Čekají nás téměř dvě hodiny bloudění městem a hledání místa startu .
Tak tady to za pár hodin všechno vypukne - stojíme na náměstí v centru Budapešti přímo pod monumentálním památníkem.
Jdeme spát, alespoň za pokus to stojí - usínáme nalámáni v autech přímo na náměstí.


07.01.2007

Návštěva pořadatelů přinesla mnoho informací a překvapení. Nejdůležitější však je, že je s konečnou platností jasná naše účast. Team Manyjak startuje s číslem 19, team Ropák s číslem 16.
Došlo také k mírným úpravám tratě, jen co je nastudujeme, hned se je dozvíte.


04.01.2007

Po několika měsících příprav na závod Budapešť-Bamako 2007 proběhne první osobní kontakt s ostatními účastníky a pořadateli závodu. V sobotu vyrážíme na předstartovní briefing do místa startu závodu - Budapešti. Novinky z briefingu přineseme v neděli.



© 2004 AUTA DO TERENU, webdesign: Charlie